
GOSH COPENHAGEN är ett innovativt danskt företag som tillverkar dofter, makeup- och kroppsvårdsprodukter. GOSH COPENHAGEN grundades 1945 som ett läkemedelsföretag, men produktionen utökades snabbt till kosmetikindustrin. Idag säljs produkter från GOSH COPENHAGEN i över 80 länder världen över.
Vi har valt att produktutveckling och distribution ska ske från vårt huvudkontor och fabrik i Danmark. På så sätt säkerställer vi att alla produkter under varumärket GOSH COPENHAGEN speglar vår identitet och våra värderingar. Idag tillverkas 70% av våra produkter i Danmark och 30% i Europa.
GOSH COPENHAGEN erbjuder ett brett utbud av produkter i olika kategorier: makeup, dofter, hårvård, hudvård, kroppsvård och läkemedel. Vi utvecklar också produkter för individuella varumärken som Pudderdåserne, Isabell Kristensen och Joan Ørting.
Vårt breda produktsortiment gör det möjligt för konsumenterna att hitta exakt den produkt som matchar deras individuella stil och önskemål. Dagens skönhetstrender förändras ständigt, och innovation är grundstenen i GOSH COPENHAGEN. Vi är snabba på att ta till oss nya idéer, konsumentönskemål och aktuella trender och överföra alla dessa aspekter till nya, spännande produkter.
Alla produkter från GOSH COPENHAGEN tillverkas med hjälp av den senaste teknologin och kunskapen. Tack vare ett nära samarbete med råvaruleverantörerna säkerställer vi att endast de bästa kvalitetsprodukterna når våra konsumenter.
Vårt mål är att erbjuda våra kunder trendiga produkter av hög kvalitet till rimliga priser. Vår vision är att vara ett av de ledande varumärkena på den semiselektiva marknaden.
Historien bakom varumärket
Det började faktiskt inte med skönhet. När företaget bakom GOSH COPENHAGEN grundades 1945 av Einar Tjellesen var fokus på affärsmöjligheter inom läkemedelsindustrin och hälsosektorn. Idag är Bo Tjellesen, son till grundaren Einar Tjellesen, VD för GOSH COPENHAGEN.
På 1950-talet utökades produktionen med skönhetsprodukter, och Tjellesens företag växte till en agentur med flera internationella varumärken innan beslutet togs att satsa på egna varumärken.
Den första produkten från GOSH COPENHAGEN lanserades 1979, vilket visade sig vara ett mycket strategiskt drag.
På bara några år omvandlades företaget från ett agentur till ett produktionsföretag som uteslutande fokuserade på sitt eget varumärke.
I mitten av 1980-talet började de första produkterna från GOSH COPENHAGEN exporteras, och i början av 1990-talet var varumärket etablerat som en stor, global aktör.
Idag överstiger exporten av produkter från GOSH COPENHAGEN långt företagets försäljning på hemmamarknaden.





