Vanliga frågor

Om du har frågor kan du kanske hitta svaret på det i våra vanligaste frågor nedan.

Kan du inte hitta svar på din fråga?

Då kan du kontakta oss via telefon +45 45 81 82 88 eller via vårt kontaktformulär.

Beställning

Jag har inte mottagit en orderbekräftelse?

Titta först i skräppostmappen. Om du inte kan hitta bekräftelsen kan det vara så att din beställning inte har gått igenom. Kontakta oss då så att vi kan ta itu med problemet.

Betalningen dras först när beställningen skickas från vårt lager – fram till dess reserverar vi bara beloppet.

Jag saknar en vara i min beställning?

Det beklagar vi självklart mycket. Kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet.

Kan jag ändra min beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt på telefon +45 45 81 82 88 eller via vårt formulär så att vi kan göra dina ändringar.

Leverans

Vad kostar er frakt?

Vi erbjuder hemleverans för 150 kr. Vid köp över 349 kr erbjuder vi fri frakt.

Hur spårar jag min beställning?

När vi skickar din beställning skickar vi ett e-postmeddelande som innehåller ett spårningsnummer och en länk. Om du mot förväntan inte skulle få meddelandet får du gärna kontakta oss.

Hur lång är leveranstiden?

Om du gör din beställning innan kl. 13:00 packar vi oftast paketet samma dag. Våra leveranstider är 1–3 arbetsdagar. Om du inte har fått ditt paket efter den tiden är du förstås välkommen att kontakta oss. Observera att leveranstiden kan vara längre om du beställer nära en helg eller under kampanjer och rea.

Retur

Hur lång returrätt har jag?

Vi erbjuder 14 dagars returrätt när du har tagit emot din beställning.

Hur returnerar man ett paket?

Om du vill returnera dina varor, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected] eller via vårt kontaktformulär. Vi behandlar din begäran inom 48 timmar på vardagar och skickar sedan en returfraktsedel till dig.


Om du vill skicka paketet utan gratis returetikett kan det skickas till följande adress: E. Tjellesen A/S, Engmosen 1, 3540 Lynge. Att.: Webshop retur

Produkten jag mottagit är felaktig eller skadad?

Det ersätter vi naturligtvis. Kontakta oss så skickar vi en ersättningsvara så snabbt det går.

Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar tillbaka?

Vi behandlar din retur så snart vi har tagit emot den. Det innebär att det oftast går 3–5 vardagar innan pengarna har betalats tillbaka. I sällsynta fall kan det ta upp till 14 dagar.

Betalning

Är det säkert att betala hos er?

Ja – vår betalningslösning levereras av Reepay.com och är säkrad via SSL i din webbläsare. Vi krypterar därför den information du anger innan vi behandlar den.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi accepterar följande betalningsmetoder: Visa, Visa Electron, Dankort, Klarna, Mastercard, Maestro och Swish.

Jag upplever problem med betalningen?

Prova först i en annan webbläsare, helst Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox. Om det inte löser problemet kan det vara ett tekniskt fel. Vänligen kontakta oss så att vi kan lösa det.

Rabatkoder

Hur använder jag en rabattkod?

Du anger din rabattkod antingen i varukorgen eller i kassan innan du slutför köpet. Kom ihåg att kontrollera att rabatten har dragits av innan betalning.

Kan jag kombinera flera rabattkoder?

Nej, det är endast möjligt att använda en rabattkod per köp.

Övrigt

Jag har köpt en vara som nu är nedsatt – kan jag få mellanskillnaden återbetald?

Om varan sätts ner i samband med rea inom 24 timmar efter ditt köp, kan vi återbetala differensen. Kontakta vår kundservice och ha ditt ordernummer till hands.

Kommer en slutsåld vara in i lager igen?

Det varierar, eftersom vi kontinuerligt byter ut vårt sortiment och vissa produkter utgår.

Kontakta oss gärna för att höra om produkten du letar efter kommer in i lager igen.