Köpvillkor

1. När du gör en beställning

När du gör en beställning i GOSH COPENHAGENS webbutik, som ägs och drivs av E. TJELLESEN A/S, skickar vårt system automatiskt en bekräftelse på din beställning via e-post.

En bindande beställningsbekräftelse/faktura skickas till dig via e-post i samband med att beställningen skickas och en följesedel bifogas de varor du har beställt.

En beställning kan inte göras om en eller flera av de valda produkterna inte finns i lager.

2. Avbeställning

Beställningar, som ännu inte har skickats från GOSH COPENHAGENS webbutik och som du därför ännu inte har fått en bindande beställningsbekräftelse/faktura för kan avbeställas inom 24 timmar genom att skicka ett e-postmeddelande till contact@gosh.dk. Tiden för beställningen och ordernumret ska framgå.

3. Priser

Alla angivna priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för avgiftsändringar, pris- och korrekturfel, med mera.

4. Betalning

Betalning för beställda varor kan göras online med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron och Klarna.

Din betalning reserveras på ditt kort tills vi har skickat beställningen och det är först då som vi drar beloppet.

5. Frakt och leverans

Den beräknande leveranstiden är 1–3 vardagar. Det är gratis leverans vid alla köp i Sverige över 349 kronor. 

GOSH COPENHAGEN ansvarar för varorna tills du har tagit emot dem. Vi leverar endast inom Sverige.

6. Ångerrätt

Fullständig ångerrätt – Om du ångrar ditt köp ger GOSH COPENHAGENS webbutik fullständig returrätt. Varan ska dock returneras i originalförpackningen och den ska vara oöppnad, oanvänd och i oskadat skick. Detta ska göras senast 14 dagar efter kundens mottagande enligt danska konsumentlagen § 17. Varor som returneras ska skickas tillsammans med originalfakturan, originalförpackningen ska vara i oskadat skick och leveransen ska ske utan kostnad för GOSH COPENHAGENS webbutik.

Varan ska skickas till:

GOSH COPENHAGEN

Att.: Webbshop

Engmosen 1, Vassingeröd

3540 Lynge

7. Reklamationsrätt

Konsumenter har 2 års reklamationsrätt, vilket betyder att GOSH COPENHAGEN kan välja att antingen reparera varan, byta ut varan, göra ett prisavdrag, eller ge pengarna tillbaka beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter givetvis att reklamationen är berättigad. Om du upptäcker ett fel eller att en vara saknas ska du så snart som möjligt och inom rimlig tid kontakta GOSH COPENHAGEN och förklara vad felet eller den saknade varan är.

För varor med begränsad livslängd är reklamationsrätten dock begränsad till den hållbarhetstid, som är generell för varan i fråga.

8. Förbehåll och ansvarsfriskrivning

Vi reserverar oss för eventuella avgiftsändringar, pris- och korrekturfel, tekniska fel, force majeure, leveransproblem, utsålda varor och tryckfel.

9. Klagomål

Om du vill klaga över en vara eller en leverans ber vi dig kontakta oss på contact@gosh.dk. Klagomål på en vara eller tjänst som du har köpt av oss kan också skickas till danska Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan vända dig till Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan också vända dig till EU-kommissionens onlineportal för klagomål om du har klagomål. Det är särskilt relevant om du är konsument med hemvist i ett annat EU-land. Klagomål skickas till http://ec.europa.eu/odr. När du har ett klagomål ska du ange vår e-postadress: contact@gosh.dk